Tuesday, December 23, 2008

Memorable Paed-tric...



Nine weeks seems too long when you are in it... finally it's over...(phew!)


Looking back...






Kamar I yang bucuk...tak caye tryla dtg pagi2...huhu




Stone desk @ meja batu... tempat koas2 anak meronggeng...





Pasien baru?!! TIDAAAAK!!!





PICU... anda tidak mahu masuk ke sini...sama ada sebagai pasien maupun dokter...




Tezar Tilawah, my patient who came with diarrhea and GI disorder...very spirited 6 months old boy... his struggle to live come to an end after 3 weeks in the PICU... May his soul rest in peace with Him...



One week of extreme exhaustion in RSIA Siti Fatimah...tanak ulang dah...huhu






A week full of tension and stress in RS Labuang Baji... aku disuruh mengulang seminggu di sini... are u serious? I can hardly get through that one week, let alone 2 weeks!!






My first large-sized baby! 4,4kg... chubby + gendut + bondeng... GERAM kan kan kan?




Smallest baby I ever seen with my bare eyes... teka berapa kilo? 0,5 only! Yes...500gram!!! He lived for a few days... sgt susah utk die bertahan sbb most of his organs tak matang lagi...


Innalillah...





Teman2 koas yang besh... sume senyum lebar sbb ni malam last kat anak! :D

Kite kongsi sumenye... ilmu, keje, happy, sedih...walaupun kadang2 ade yg lari (including me), we get through it all together! Thanks and sorry for everything!

My appreciation to all the doctors... I mean ALL, termasuklah yg marah2, yg cuek, yg bg keje byk2... sumenye sangat berharga utk dilupakan... semuanya ada hikmahnya masing2... dan juta2 terima kasih kat doktor2 yg byk ajar saya yg sgt lambat loading...huhu byk tolong saya...hehe terutama dr. Hery S yang caring, dr. Anince yang precise dan loving, dr. Sa'diyah yang suke mengajar, dr. Suhendra yang sporting, dr. Selvi pembimbingku, dr. Indra yang funny, dr. Neneng yang tekun, dr. Ryzqo yg besh...sumenye...kalian takkan sy lupekan!


Also to all my patients...u r my inspiration...to study more... to do things right... to be more careful, to be more human, to be more thankful Allah, to live life to the fullest!

I admit, I do love paediatric...I hope I can learn more, but I won't repeat it again...

Once is enough... Allah knows...


Goodbye Paeds Department! (for now...)


2 comments:

asan said...

'cuek' tu apa maksudnya?

Anonymous said...

to asan: cuek tu ignorant, sombong, buat2 tak tau...kurang lebih gitu la... :)