Sunday, May 31, 2009

Jangan Lepas Dulu...

Dia semakin jauh.

Semakin jauh dari gapaian tanganku yang basah ini. Licin, terlalu mudah dilepaskan seorang sahabat.

Dulu aku fikir kita masih ada tali yang mengikat, aku pula leka mengejar bayang-bayang di malam hari. Siang datang dan aku sedari tali itu tak lagi kupegang. Dia hilang.

Sungguh sayang, beribu kali sayang. Ini semua salahku.
Biar aku menangis dan merintih, susu dititik nila tak akan kembali putih.
Dia sudah dibawa angin lintang. Mampukah aku mengejarnya dan membawanya pulang?

”Yaitu orang-orang yang telah sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia ini, sedangkan mereka menyangka bahawa mereka berbuat sebaik-baiknya.” (Al-Kahfi:104)

Na'uzubillah, mudah-mudahan aku dan sahabat-sahabatku tidak tergolong dalam golongan ini. Amiin.

IMAN NAILAH 2009
noradrenaline2001@yahoo.com

7 comments:

jui said...

salam iman! alhamdulillah skrg tgh final exam tinggal lg 2 paper.. lame x dengar cerita kan? hope ure living a beautiful life there ^^, moga ikatan ukhuwwah kekal ke syurga. ikat selalu dgn doa \(^o^)/

Allah yubarik laki

JwiSa said...

Setiap suatu yang terjadi adalah tarbiyah dari Allah. Beruntunglah orang-orang yang mengambil iktibar daripadanya, dan rugilah mereka yang tidak mengendahkannya.

we learn from our mistakes, k?

Semoga hari-hari mendatang lebih baik dari sebebelumnya :)
sayang kamu~~

emann said...

to jui: Wslm wbt jui! waah, final exam dah...nnt kalo dh grad bolehla buat kenduri...hehe, kenduri doa selamat la maksud kite... ;) kenduri lain pun xpe jugak!
InsyaAllah, u take care ok!
all the best in ur exam!

to JwiSa: insyaAllah ni peringatan besar dr Allah utk aku juga...
sayang ko jugak! :)

the dr said...

seperti biasa aku yg lemah dalam bahasa dan komunikasi ni meminta ko untuk memberi aku pemahaman post ni.huh.

emann said...

to the dr: sebenarnye mmg saje buat berkias2 sebab taknak terlalu obvious. it is meant for someone i really care, yg mungkin terlepas pandang smpi akhirnya menjauh...
gitula kurang lebih...
bisa dimengerti pak? :)

the dr said...

oh2 kira dalam konteks laki perempuanla ni?kalo camtu aku doakanla supaya ko dapat yang terbaik dan semoga yang terbaik tu sama dengan ape yg ko nak.haha jgn sampai ko plak ug xpaham udahle.

emann said...

to the dr: pakai satu jantina je la...xde laki nye...ko ni pk jauh sangat la apis...huhu
apepun,thx for the doa. aminnn!!
same for u too k...