Tuesday, June 10, 2008

Ape Nak Jadi ni...ish ish ish

Tagged by: Badrul Aini

I've watched a programme at astro where a reseach has been done to see some habbits of university students and here are the top 10:


sleep
makan maggi
stay up
last minute assignment
dating
main game
tgk movie
afraid of seeing the lecturer for CH
lazy to wake from sleep
last minute study

1) sleep

Tidur ni memang salah satu bakat terpendam yang dah digilap sejak F1 dulu. Time tulah start reti tidur atas meja, dari belakang nampak macam orang hilang kepala. hihi Sekarang bakat masih terus menyerlah, lagi-lagi kat lecture yang bosan. Kira layaklah nak bertanding ngan Nobita. :p


2) makan maggi

Kat Msia saya suka Maggi Tomyam! Kat sini makanlah jugak...paling ok coto makassar. Tapi kawan2...jgn ikut perangai saya ye!


3) stay up

Tgklah...lagi2 kalau nk xm, tp sbb bakat tidur tu sangat hebat, biasanye saya perlukan kopi utk stay up. Lainlah kalau tido siang...jadi burung hantulah malam tu...


4) last minute assignment

Hmm...first thing first ni pun masih saya cuba terapkan. Tengoklah, kalau suke buat benda tu cepat je siap. Kalau tak...tgklah kesedaran dan semangat.


5) dating

Alhamdulillah... ini sy mintak Allah sentiasa jauhkan dari saya selagi belum kahwin...(akhirnya ada jugak yg aku x buat...huhu)


6) main game

Oooh...ni sesuai utk lelaki kot. patut letak shopping kalo 4 gurls. adela sket2 kalo penat study. Main frog atau spider Solitair.


7) tgk movie

Kat cinema kt sini xpenah lagi. Kat Msia pun ngan family. Kat bilik dengan laptop x terkira. astaghfirullah...!


8) afraid of seeing the lecturer for CH

CH? apakah? Takut tgk lecturer? Hmm...takut? Adelah sekali dua nak jumpa dr. Asadul Islam...huhu


9) lazy to wake from sleep

Memang...lagi2 time cuti sekolah dan cuti solat....


10) last minute study

Sangat...makin lame makin menjadi. Bile stat sistem baru, berazam nak study setiap hari tapi adui...jiwa tak cukup kuat melawan godaan! Imannn...semangat!!!

Semacam muhasabah buat diri...thx Bad for tagging me! Buat yg bakal ditag...semoga bermanfaat! :)

I'm tagging...

1)Maimanah~khansa
2)Taan
3)Ainul Rhysyikin
4)Kak Fied
5)Shafiq Mansor

13 comments:

Anonymous said...

huhu... tol2.. tp saye suke men game gak. bkn lelaki je r ske men game..iman2. my name is rhyshikin... huhu. neva mind... hehehee

Nurul Iman Abdul Rahim said...

oopss...sori sori...no excuse for me..pas ni xwat lagi... :)

Anonymous said...

sleep:"Tidur ni memang salah satu bakat terpendam yang dah digilap sejak F1 dulu"
-nampaknye kite ade keserasian, tp sy lagi teruk kot, nanti sy cite..haha

"biasanye saya perlukan kopi utk stay up" - saya adalah salah seorg kipas-susah-mati trhadap kopi yg setia..hahaha

lain2 sume nanti sy cite...
emm tp btul gak, kdang2 bnde ni bole jd alat untk kita muhasabah balik sume aspek diri kite..huhu

keep tagging ye kak iman~
gud luck exam diucapkan..
selamat menjawab exam dgn bahagianya ye~
hehehehe^_^

Unknown said...

salam perjuangan...

> kak ainul: wah, girls pun ade yg main game... :)


> emann: haha, 1st time ke? hari tu dah nak tag dah, tapi takut sombong tanak main plak... :P

afraid of seeing the lecturer for CH

CH = Consultation Hour

masa CH lecturer free, ada kat bilik die, jadi leh la kite g bilik die bincang2 psl pelajaran...

> syafiq mansor: huahua... ade lagi spesies cam ana, ingatkan ustaz hasrizal je... :D

umaq_eiman said...

hahahaha dah nama singa mmg aa org takut.

Anonymous said...

to shafiq mansor: Kite ni byk persamaan rupenye yer...masalhnya persamaan yg x baik x bagus la kan... ;p

To Bad: Oo...Kat Unhas ni mane ade Consultation Hour...doktor sume sibuk2...mase kat matrix dulu selalula...

To umar osman: punyela fikir...singa manela pulak ni... ooo, faham2...hehe

BondingSisters said...

Amboi iman..name aku letak awal2 lg ek. xpe2, nnt aku post. dgn khansa' pon aku soh dier post nnt.ehe~

CH? ehe~kat UNHAS ni sbnrnye ade kot. dgn istilah lain - PA (penasehat akademik)..tp xpernah jd penasihat pon dokter2 tu :P (*mungkin ade sebahagian, but not my PA. huhu~)

Anonymous said...

sleep:"Tidur ni memang salah satu bakat terpendam yang dah digilap sejak F1 dulu"

.... mmg tak boleh di nafikan... aku selalu envy ngan ko dolu2. igt x katil kita depan2 time f2 n seblah2 time f3. ko SNG gila nak tido... letak2 kepala je dah boleh lelap. aku nih dahla penakut. nak stay up tkt. ko dah tido nyenyak je...haha...

tapi yang best kan man..igt tak kita slalu gabung katil n citer2 sampai nk tido. huhu... miss those time damn much....

syurga tinggi _(o'.'o)_ said...

muahaha..
terer la sape wat research ni..
mmg kene..
ak buleh d kecualikan tuk no 3&5 tu..
hehe
bab tdo mmg xbleh nk lepas..
aritu time mona dtg sini, kitorg cite balik habit tdo ktorg kt bilik stdy..
ingt balik smpai skang, truknye la dolu2..
tp smpai skang pon cmtu gak..
haha
tdo ngan stdents mmg xleh nk dpisahkan kot.. haha
=p

Anonymous said...

Huhu...terima kasih kepada ibu bapa saya yg melahirkan saya, tak lupe kpd kawan2 yg telah menyokong saya selama ni...

kepada yg ENVY tu, hoho teruskan mengENVY sbb aku ENVY ko tang lain pulak, tak aci la aku je envy ko, hehe... well, I miss those times too! Bile la nak buat camtu lagi kan?

Jana, aku tau ko pun spesies aku jugak, tp ko takleh kalahkan akula sbb aku dh dianugerahkan anugerah 'Paling Senang Tidur' ni oleh Taan... Kat Unhas ni pun aku menang jugak... ;)

asan said...

org kata, guna otak untuk berfikir lebih cepat letih dari berlari.. mungkin byk sgt berfikir dan belajar kot, itu yg cepat letih dan mengantuk... :)

Anonymous said...

To Asan > Betul2...tapi saya kalo tak penat pun tido jalan...haha

Anonymous said...

Ohoooo..
kaki tido rupenye cik Iman ni..
ahahha..now i know..
v(^o^)v